سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ

بانوی شهریور
 

یلدای سال 90 مان بخاطر کم یک شدنش پنج‌شنبه برگزار شد، با فال حافظ و لبو و شب‌چره‌هایش و البته خستگی‌هایش ...
ناگفته نماند زحمت ژله‌اش را عروس خانم کشیده‌اند
مبارک شبی بود ... 


[ یکشنبه 90/10/18 ] [ 11:12 صبح ] [ مرضیه ] [ صندوق نظورات() ]

سال نوآوری و شکوفایی و اتحاد و جبر و مشتق و حد گرامی باد

خواهر عزیزم ،مهری جان اکنون که با توفیق الهی و مساعدت مامان و دیگر عوامل و دست اندرکاران* موفق به اخذ گواهینامه** شدی، با توجه به وظیفه خواهری لازم می دانم همین جا از خودم تبریک در وَکنم و اون روی ماهت رو ببوسم .

به امید کسب درجات عالیه تا دکتری

مرضیه

* مامان بزرگ، بابا، محسن، مهدی، محمد جونم، خودم، آقای قنبری نیا، رباب، الهه، مریم و خانواده محترم رجبی

** گواهینامه یا تصدیق (تصلیق) به شیئی اطلاق می شود که به وسیله ی آن می توان وسایط نقلیه اعم از فرقون، روروک، چرخ دستی، دامپر و ... را به حرکت درآورد.

عکس های یادگاری :

 


[ سه شنبه 87/10/10 ] [ 12:15 عصر ] [ مرضیه ] [ صندوق نظورات() ]

عمر خلیفه بود!

جوانی از یهود بر او وارد گردید در هنگامی که عمر در  مسجدالحرام نشسته و گروهی از مردم به دورش حلقه زده بودند!

جوان یهودی گفت:

مرا به داناترین مردم نسبت به خدا و پیامبر خدا و کتاب خدا رهبری کن!

عمر با دست به علی علیه‏السلام اشاره کرد.

جوان یهودی به نزد علی علیه‏السلام آمده و پرسش‏های خود را مطرح کرد و از جمله‏ی آنها این سه سؤال بود: «یا علی مرا آگاه کن از اول درختی که روی زمین روئیده شده، اول چشمه‏ای که بر روی زمین جاری شده و اول سنگی که بر روی زمین قرار گرفته»؟

حضرت امیر علیه‏السلام به وی فرمود:

اما سؤال تو از اول درخت: یهودیان می‏گویند درخت زیتون بوده و لکن دروغ گفته‏اند بلکه اول درخت نوعی از درخت خرما بوده که حضرت آدم آن را از بهشت آورده و در زمین کاشته و تمام نخل‏های روی زمین از آن به عمل آمده است.

اما سؤال تو از اول چشمه، یهودیان می‏گویند آن چشمه‏ای است که در بیت‏المقدس در زیر سنگ معینی قرار دارد و لکن دروغ گفته‏‏اند، بلکه اول آب حیات بوده و حضرت خضر که به عنوان پیشرو ذوالقرنین در تاریکی شد از آن آشامید و ذوالقرنین هر چه جستجو کرد از آن ندید!

اما سؤال از اول سنگ، یهودیان می‏گویند سنگی است که در بیت‏المقدس قرار دارد و لکن دروغ گفته‏اند بلکه اول سنگ حجرالاسود بود که حضرت آدم آن را از بهشت به همراه خود آورد و در رکن قرار داد و مردم آن را زیارت می‏کنند و حجرالاسود از برف هم سفیدتر بوده ولی در اثر معاصی و گناهان مردم این چنین سیاه شده است!

 

اول علی آخر علی


[ جمعه 87/9/29 ] [ 5:21 عصر ] [ مرضیه ] [ صندوق نظورات() ]

برای آمدنت انتظار کافی نیست
دعا و اشک و دل بی‏قرار کافی نیست
خودت دعا بکن ای نازنین که برگردی
دعای این همه شب زنده‏دار کافی نیست

 

به امید آنکه روزی بر صفحه‏ای از تقویم‏ها بنویسیم :

تعطیل، روز ظهور منجی عالم امام زمان (عج)

 


[ پنج شنبه 87/6/21 ] [ 1:8 عصر ] [ مرضیه ] [ صندوق نظورات() ]

مرکز خبر حوزه : آیت الله نوری همدانی گفتند: اعلام مقدار درصدهای سود بانک‏ها از سوی صدا و سیما، تبلیغ رباست و برخی امور اگر چه نام‏هایی چون اوراق مشارکت و مانند بر آن گذاشته اند اما عملاً رباست.
ایشان در دیدار رئیس کمیته ی امداد امام خمینی (ره) قم و جمعی از دست اندرکاران صندوق‏های قرض‏الحسنه افزودند: ربا باعث می‏شود که ثروتمندان، روز به روز ثروتمندتر و نیازمندان روز به روز فقیرتر شوند.
آیت الله نوری همدانی با بیان این که ربا موجب هلاکت و سقوط اقتصادی جامعه می‏شود یادآور شدند: در هفت جای قرآن از ربا انتقاد شده و در روایات معصومین از رباخواری به بزرگترین گناه کبیره تعبیر شده است.
این مرجع تقلید با تقدیر از اقدام اخیر دولت در حذف گرفتن دیرکرد از سوی بانک‏ها تصریح کردند:  ربا باید به طور کلی ریشه‏کن شود. ایشان با تأکید بر ضرورت فرهنگ‏سازی رسانه‏ها در خصوص آفات اقتصادی ربا در جامعه گفتند: هم اکنون آنچه در رسانه‏ها اعلام می‏شود، تبلیغ رباست . معظم‏له افزودند: اعلام مقدار درصدهای سود بانک‏ها از سوی و سیما تبلیغ رباست و برخی امور اگر چه نام‏هایی چون اوراق مشارکت و مانند آن بر آن گذاشته‏اند اما عملاً رباست. 

منبع : روزنامه بهار زنجان
 

!!!!!


[ سه شنبه 87/6/19 ] [ 12:37 عصر ] [ مرضیه ] [ صندوق نظورات() ]

اِقراء بِسم ربک الَّذی خَلق * خَلق الانسانَ مِن عَلق *  اِقراء و رَبُّک الاَکرَم الَّذی عَلَّم بِالقَلم

بخوان . خدایت زمانی تو را فرمان خواندن داد که سیاهی جهالت و یأس بر آسمان قلب انسانیت سایه افکنده بود. زمانی که شکوای سبز درختان و گلایه های زلال آبشار و اشک حسرت ابرهای غم گرفته از نبودنت و در انتظار آمدنت غمگینانه ترین تسبیح را با خدا می گفتند.

تو زمانی لب به اجابت گشودی که فرشتگان را تاب نگریستن در جهلستان کفر زمین نبود. معشوق لحظه ای تو را یافت و برگزید که در جستجوی ظرفی به گنجایش بی نهایت، گِل تمامی آدمیان را با محک علم لایتناهی خویش آزموده بود. تو که با خواندنت شکوفه های امید را بر شاخه درخت وجود می نشاندی. تو که با خواندنت عشق را جان دوباره می بخشیدی. تو که با خواندنت خورشید هدایت را از ظلمت نُهتوی جهالت بیرون می کشیدی .

طبیعی بود که عرق پیشانی تو را بالهای تواضع جبرئیل بروبد. طبیعی بود که فلق سرخی آن لحظه چهره تو را به یادگار همیشه بگیرد. چرا که تو تنها برای آن زمان و مکان نمی خواندی.

آنچه ما را از خواب غفلت دیرینه برانگیخت، آنچه گره در مشتهای ما انداخت و آنها را به هم گره  کرد، آنچه فریاد مظلومیت ما را به آسمان  پاشید، آنچه رمق شکستن پایه های ظلم را در دست های ما انداخت، همان کلام تو بود که از حنجره مبارک فرزندت طلوع کرد.

 

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


[ چهارشنبه 87/5/9 ] [ 8:23 عصر ] [ مرضیه ] [ صندوق نظورات() ]

برگ‌ های یادداشت سالنامه 1385را یکی یکی ورق می زنم، خاطرات آخر سال دوباره برایم زنده می شود1. خاطرات یک ساله‌ی من تنها 4 صفحه از این سالنامه را پر کرده، آن هم به صورت تیتروار!
روزهای مارکدار شده‏ی سالنامه‏ام انگشت شمارند:
8 مرداد، 27 رجب، 20 بهمن، 9 اسفند ... تنها روزهایی که می‌ترسیدم از خاطرم بروند علامت خورده‏اند، وگرنه که 18 و 24 شهریور،20 تیر و کل روزهای مرداد  و همه و همه در خاطرم هست.
گلچینی از این 4 صفحه: 2
 - دیر زمانی‏ست پی دفتری مستعمل و کهنه هستیم (البته با اوراق سفید) ولی موفق به یافتنش نگشته‏ایم، حس نوشتنمان گل کرده .. !
- بعد عمری رفتیم پیش طبیب، از برای درمان. درمان که نشدیم هیچ،درد دیگری را نیز مهمان جسممان کردیم؛ حال چه کنیم؟
- (دل سنگ آب شد)، سروده‏ی علی انسانی. چند وقته می‏خواهم این کتابُ بخرم ولی نمی‏دونم چرا نمی‏شه!!
- کلی کار دارم. باید چند سری -کارت تبریک عید- پرینت بگیرم. بعد اونم نوبت تخم‏مرغای توخالی و سفیده که باید حسّابی خوشحالشون کنم. اگه خدا بخواد می‏خوام امسال لانگ و لنگ‏تر از سال‏های پیش باشه.
- دو روز پیش به یه آرزوی کوچیکم رسیدم. ساعت قشنگ سامسونگ الان تو مچ دستمه... خیلی خوشگله.
- جمعه‏ی هفته‏ی پیش مهری رفت پری. هنوز یک هفته نشده که رفته ولی مثل یک سالــــــه... دلم براش یه ذره شده.
- 26 اسفند 85؛ امروز راهی پری می‏شم. هوا اصلاً بهاری نیست، سرده و بارونی که کم کم داره برفی می‏شه. تا پری 3 ساعت راهه.
- نتونستم به همه‏ی کارام برسم. تخم‏مرغای سفید و بی‏رنگ این همه رووووز به انتظار آخر اسفند نشسته بودند، حیف! نشد بهشون رنگ و جلا بدم. نه شیهه‏ی الاغی، نه قوقولی قوقوی گوسفندی، نه بع بعِ گربه‏ای، فقط صدای پارس سگ و گاهی وقتا صدای دارکوب
(البته فقط صبح‏ها).
1- به آینده فکر می‌کنم بیشتر از آنچه که به گذشته فکر کنم، تمام خاطرات ریز و درشتم (به جز خاطرات کودکی و جز اندکی از خاطرات سال86) را به ذهن نخواهم سپرد!
2- هر چند اندک‌اند و بی محتوا، اما به یادگار می‌گذارم...
 


[ سه شنبه 86/10/18 ] [ 10:46 صبح ] [ مرضیه ] [ صندوق نظورات() ]

ماه مبارک رمضان، بهترین ماه ها، ماه میهمانی خدا، ماه خوبی ها، ماه شب های قدر، ماه دعا ونیایش ، ماه رحمت و آمرزش و ماه خیر و برکت است.
حلول ماه مبارک رمضان، به راستی که خبر از گشایش درهای بهشت به روی آدمیان دارد. ماه تزکیه، ماه خودسازی، ماه از خویش تا خدا رفتن، ماه پرواز با دوبال قنوت از زمین تا ملکوت و شکوفایی غنچه های معنویت در سکوت سبز روزه داران و در حیرت ارغوانی سالکان کوی دوست.

 


[ یکشنبه 86/6/25 ] [ 1:6 عصر ] [ مرضیه ] [ صندوق نظورات() ]

با هفت تا آسمون پر از گلهای یاس و میخک

 با صد تا دریا پر عشق و اشتیاق و پولک

 یه قلب عاشق  با یه حس بی قرار کوچک

 فقط می خواد بهت بگه عزیزم تبلّدت مبارک

 


[ یکشنبه 86/6/18 ] [ 6:56 عصر ] [ مرضیه ] [ صندوق نظورات() ]

هنگامی که دعبل خزاعی اشعار خود را در محضر امام هشتم علیه السلام خواند، چون از بقیه الله و قیام شکوه مند آن حضرت یاد کرد، امام را علیه السلام از جای برخاست و دست مبارکش را بر سر نهاد و در برابر نام حضرت ولی عصر (عج) تواضع نمود و برای فرجش دعا کرد.
از امام صادق علیه السلام سوال شد که چرا به هنگام شنیدن نام قائم لازم است برخیزیم؟
فرمود: برای آن حضرت غیبت طولانی است و این لقب یادآور دولت حقه آن حضرت و ابراز تأسف بر غربت اوست. و لذا آن حضرت از شدت محبت و مرحمتی که به دوستانش دارد، به هر کسی که حضرتش را با این لقب یاد کند، نگاه محبت آمیز می کند.
از تجلیل و تعظیم آن حضرت است که هر بنده خاضعی در مقابل صاحب (عصر) خود، هنگامی که مولای بزرگوارش به سوی او بنگرد از جای برخیزد، ژس باید برخیزد و تعجیل در امر فرج مولایش را از خداوند منّان مسئلت بنماید.
 

                            

                                            الهم عجل لولیک الفرج
[ شنبه 86/6/17 ] [ 10:49 صبح ] [ مرضیه ] [ صندوق نظورات() ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب

20tools